diumenge, 3 de febrer del 2008

Cap a la tercera tongada de les HV amb un poema conjut blocaire

“Un cadàver exquisit” a cal veí: vers un poema blocaire global.

No hi ha dos sense tres, diuen, Així que anem per la tercera tongada de les Històries veïnals… si voleu. Que em consta que almenys, mitja dotzena de veïns sí que vol. Aquest cop ho farem a la recerca d’un rècord guinnes d’escala blocaire. El motiu? Doncs fer entre tots, un càdaver exquisit.

No, ningú s'ha mort encara. Per què... ja sabeu el que és un “Un cadáver exquisito”, oi? Si no, llegiu-ho aquí.

I és que alhora que em dieu de participar en la tercera tongada de les Històries Veïnals us proposo fer un ”cadàver exquisit” entre tots plegats. Com? Fàcil. Tots i totes els que vulgueu participar en la tercera tongada haureu de seguir les següents normes:


1. Heu de deixar un missatge en aquest post, al blog de les HV en en qualsevol altre que vagi posant, o millor, d'enviar-me un email a elveidedalt@hotmail.com dient que voleu participar en el joc. Per fer-ho, teniu fins el 29 de febrer (d’enguany, és clar!) com a data límit.

2. Quan tingui la llista definitiva dels inscrits, ordenada per ordre de recepció, la faré saber al blog i per correu electrònic a tots vosaltres.

3. Amb aquesta llista faré dues coses: 1) establir l'ordre en què`farem el poema del "cadàver exquisit" i, 2) alhora, els grups veïnals per fer els relats que conformaran la Tercera tongada. Matarem dos ocells d'un tret, doncs!

Pel que fa al "cadàver exquisit" (poema conjunt)


a) El poema l'iniciaré jo i li passaré el darrer mot del vers que hagi escrit, al segon de la llista.

b) Els versos que escrivim poden tenir d'una paraula com a mínim (si no, ja no és vers ni re!) a deu paraules com a màxim (inclosos articles, preposicions, conjuncions,...). Han de ser breus, doncs.

c) Per fer un autèntic "cadàver exquisit", jo hauré de fer de TAPADERA del que aneu escrivint la resta (ja que no el podem fer "físicament" en un full de paper). Per tant, al segon de la llista TAN SOLS ha d'enviar-li al tercer, la darrera paraula del seu vers (amb signe de puntuació, si en té). I a mi, el vers sencer. El tercer envairà al quart la darrera paraula que hagi escrit i a mi, el seu vers sencer. I així successivament fins el darrer. Jo aniré mirant, porta a porta, que ningú s'encalli en la filera.

d) La gràcia del joc està en ser RÀPIDS a respondre l'email que rebeu. Això vol dir que heu de respondre EL MATEIX DIA el correu que rebeu del company/a que us precedeix en la filera i enviant.-me a mi el vers sencer que heu escrit i al següent de la llista, NOMÉS l'ultima paraula. escrita. Així ningú sap REALMENT com evoluciona el poema. (Bé, jo sí, però no diré res fins al final!)

e) Complicat? Potser sí. Però sé que sou veïns/nes experts/es i sé que us agraden els reptes. Tampoc és tan complicat! I NOMÉS heu de fer dos emails cadascú en tota aquesta proposta: un a mi amb el vers sencer (repeteixo pels durs d'orella) i un altre al següent de la llista amb una sola paraula, l'ultima del vers que m'hageu enviat a mi (ho he dit tres cops, ja, oi?)


f) Espero que batrem primer rècord guinnes de poema conjunt a la catosfera (el primer i únic, perquè em sembla que això és novedós).


g) Si amb tot, algú encara té dubtes, ja sabeu on tinc el timbre. Piqueu i sereu ben atesos. Cap problema .

Ple que fa a la Tercera tongada d'HV

a) I amb els que us hagueu inscrit per això del poema, farem els grups de la tercera tongada d'Històries veïnals, amb el procediment habitual.

b) El dia 2 de març sortejaré els grups i els publicitaré al blog, procurant altre cop que no comencin ni acabin relats els que ja ho hagueu fet alguna vegada.

c) El mateix dia 2, posaré el calendari que haureu de complir per què el membre de cada grup envii la part del relat que li pertoca al següent. Les normes seran les habituals: 15 línies màxim i deu dies de temps per cada participant.

d) Els grups seran de quatre membres, si és que no hi ha un daltabaix en la participació; que espero que no...Espero que arribem a 69 aquest cop

e) El dia 3 de març també publicaré el tema sobre el qual es regirà cada grup. Ja us aviso: serà continuar un text que us posaré. Per tots, el mateix. El termini total per rebre els relats conjunts serà l'habitual: un mes i mig en total.


Així doncs, hi haurà un poema conjunt que estarà circulant i unes històries veïnals que hauran començat alhora. Evidentment, el poema acabarà molt abans que les HV.

Aniré recordant la convocatòria i relacionant els veïns/nes que es vagin inscrivint perquè sapigueu amb qui us les jugueu...

I àpali, valents! Espero veure engreixar la bústia del meu hotmail a partir d’ara!

PS
Deu ser que tinc poca feina, oi?



Si t'ha agrada't, pots votar-me a:
Votam al TOP CATALÀ!

18 comentaris:

Metamorfosi ha dit...

Ei Veí, que jo ja m'hi he apuntat... però ara pensava que no en tinc ni idea de fer versos! (i dius que es poden fer d'una sola paraula???)

Passava per dir-te que per poc que pugui aprofitaré que m'han tret temporalment de la circulació laboral per llegir les HV2, que no he fet els deures. A veure si demà tinc el cap una mica més airejat i m'hi puc posar!

Petons carinyu!

El veí de dalt ha dit...

Una sola paraula pot dir molt...
i els versos no han de rimar! Que és escriptura en vers lliure, dona!

PS
No t'agafi mal de cap ara si les llegeixes de cop!

Carme Rosanas ha dit...

Au, va apunta'm, apunta'm

Jo Mateixa ha dit...

Vinga, vinga, m'hi apunto i a més ho he afegit a les CONVOCATÒRIES BLOCAIRES del meu Bloc.

:-)

Gaby ha dit...

Me apunto de nuevo Vei, pero aclaro que lo del cadaver exquisito no lo entiendo muy bien. :)
Y si de pedir se trata, que el correo me llegue entre semana para poder contestarlo rápido, pues los fines de semana me desconecto totalmente. (Tu perdonarás).

Anònim ha dit...

Jo m'hi torno apuntar també!! Que si el veí vol arribar als 69 participants, jo a les 69HV!!

El veí de dalt ha dit...

Carme R.
Joa Mateixa,
Gaby
Far.

apuntats!

Sol solet ha dit...

No he entès res, però apunta'm. M'ho tornarè a llegir.

Marinetix ha dit...

Osti tu, necessitaré un GPS per no perdre'm!
Sort que tu ens guiaràs amb els teus mails-recordatori, oi?
Va, m'hi apunto!!!
Però... com es fa, la poesia???

El veí de dalt ha dit...

Sol,
ai déu meu! Que se't farà de nit de no entendre res!

Marinetix,
Puja que t'ho explico!
La poesia és en vers lliure, tranqui!

Uribetty ha dit...

Doncs jo també pasejaré per l'escala aquest cop, tant en les HV com al poema.
Salut company!

rosa ha dit...

i jo, bé suposo que ja hi comptaves...

El veí de dalt ha dit...

Uribetty,
apunat, noi!

Rosa,
hi pensava; però s'ha de onfirmar cada cop que vols participar. Ai, ai, ai,..!

Carme Fortià ha dit...

Ei nois! Com a històries veïnals ens he premiat a tots! Pel meu bloc, Veí, he deixat un petit obsequi!

BACCD ha dit...

Hosti, Carme, que hem coincidit!!

Jaja, Veí, per casa meva també has de passar! :P

raquel ha dit...

Escolta veí, que ja tenies el premi Art i pico? te l'he atorgat. Si vols veure de què va entra al meu bloc.
Per cert, em sembla que m'apunto a la tercera d'històries i a això dels poemes tan interessant. Ja m'ho miraré millor.

El veí de dalt ha dit...

Carme i Dusch,
heu pensat mai de fer un duo lalalà? Merci en nom de tots/totes

Raquel,
volia dir... de fer un trio! Merci en nom de tots/es

Caudellunes ha dit...

Acabo d'aterrissar al món blocaire i m'hi estic quedant enganxada...
M'ha agradat molt la proposta del cadàver exquisit i m'hi apunto!!!